Про необхідність належного документального забезпечення руху кадрів на підприємстві
Для чого потрібне ведення кадрового діловодства
Відповідно до Конституції України, Кодексу законів про працю України (КЗпП), працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. При належно оформленій найманій праці працівники мають право на відпочинок, на здорові і безпечні умови праці, на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості, а також у разі хвороби або реабілітації, повної або часткової втрати працездатності та інші права, встановлені законодавством.
Належне оформлення найманої праці передбачає ведення кадрового діловодства. Кадрове діловодство ‒ це діяльність, що охоплює питання документування інформації про особовий склад підприємства (про прийняття на роботу, переведення та звільнення працівників тощо) і організації роботи з кадровими документами.
Ведення кадрового діловодства в Україні являє собою трудомісткий і тривалий процес, при якому необхідно постійно враховувати нюанси законодавства про працю та нормативних актів, пов’язаних з кадровим обліком, і постійно відслідковувати законодавчі зміни. Крім цього, слід враховувати, що більшість кадрових документів в Україні оформляється на підставі типових форм, кожна з яких має затверджені правила оформлення.
Проблеми, яких зазнає підприємство у разі неналежного оформлення трудових документів
1. Виявлені при проведенні перевірок недоліки у кадровій документації можуть бути кваліфіковані як порушення законодавства про працю, за які підприємство буде змушене сплатити значні штрафи. Перелік порушень у сфері праці та штрафи за них встановлено ст. 265 КЗпП. Штрафи накладаються уповноваженими посадовими особами Державної служби України з питань праці (Держпраці) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
У разі виконання припису Держпраці та усунення виявлених порушень у визначені приписом строки заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються. Це стосується лише порушень, передбачених абзацами 4 – 6, 9 частини 2 ст. 265 КЗпП: порушення строків виплати заробітної плати, недотримання гарантій оплати праці, недотримання гарантій і пільг, належних мобілізованим працівникам.
За порушення, передбачені абзацами 2, 3, 7, 8, 10 частини 2 ст. 265 КЗпП, штрафні санкції застосовуються незалежно від факту усунення порушень. Це недопущення до проведення перевірки або створення перешкод у її проведенні, допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, а також виплата заробітної плати без нарахування та сплати ЄСВ і податків.
2. Неналежне ведення кадрового діловодства часто призводить до виникнення трудових спорів (конфліктів) між роботодавцем і працівниками – як колишніми, так і нинішніми. Якщо конфлікт доходить до суду, то підприємство, де кадрову документацію оформлено неналежним чином, в 99 % випадків програє, несучи при цьому значні судові витрати.
Судовим рішенням, винесеним не на користь підприємства, може визначатися не тільки обов’язок відновити неправомірно звільненого працівника на роботі, але й стягнути на його користь заробітну плату за час вимушеного прогулу за весь час розгляду справи судом ‒ а розглядатися справа може від декількох місяців до декількох років.
Пропонуємо належний кадровий супровід підприємства
В рамках пакету «Розробка системи кадрової безпеки» наша компанія виконує:
- приведення штатного розкладу у відповідність до вимог законодавства;
- приведення назв посад та професій у відповідність до вимог державних класифікаторів;
- розробку Правил внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням специфіки підприємства;
- розробку Порядку відсторонення від роботи працівників у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння;
- документальне забезпечення відповідності відсторонення від роботи працівника;
- створення бази особових справ працівників;
- розробку шаблонів наказів кадрового напрямку;
- надання до служби кадрового забезпечення необхідних бланків;
- опрацювання форми П-2 та роз’яснення щодо її заповнення;
- індивідуальне розроблення посадових інструкцій;
- розробку робочих інструкцій;
- розробку програм проведення стажування робітників;
- розробку шаблону графіка відпусток;
- проведення перевірки правильності заповнення трудових книжок;
- створення проекту Колективного договору (не погодженого з органами державного нагляду), проколів та додатків до Колективного договору.
Надаємо примірник журналів та роз’яснення щодо їх ведення:
– Журнал реєстрації наказів з кадрових питань;
– Книга обліку руху трудових книжок та вкладишів до них.
Оплачується окремо за згодою:
– Положення про оплату праці (преміювання/депреміювання за порушення трудової дисципліни, вимог охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки); – розробка Колективного договору та його погодження з органами державного нагляду.
Сторінки
- Про нас
- Статті
- Головна
- Аудит
- Розслідування нещасних випадків
- Дозволи на виконання робіт з підвищеною небезпекою
- Розробка пакету документів
- Комерційні пропозиції
- Аутсорсинг
- Атестація робочих місць
- Аудит пожежної безпеки
- Аутсорсинг пожежної безпеки
- Розробка пакету документів з Пожежної Безпеки
- Кадрова безпека
- Аудит електробезпеки
- Розробка документації з електробезпеки
- Аутсорсинг електробезпеки
- #2118 (без назви)
Недавні пости
Категорії
- Кадрові питання (1)
- Медогляди (1)
- Нещасні випадки (2)
- Нормативні документи (4)
- Охорона праці (14)
- Шаблони (1)
- Штрафи (2)